Fikir Ayriligi







 Merhaba,

iste yazmayip sonra bir günde iki post atmak diye ben buna derim:)

tabii ki yazmamin sebebi su an aktuel olan Israil/Filistin olayi. Bu konu hakkinda yazmak, ya da konusma taraftari pek degilim ama ben sustukca insanlar da 'bunlar Müslümanlari satiyor; bunlar Israil yandasi; bunlar Vatan Haini' gibi algilar olusuyor. Biliyorum bu Post'u okumasi gereken kisiler aslinda okumayacak, hic bir zaman da haberleri olmayacak ama bunlari icimden buraya dökmem gerektigini fark ettim, cünkü beni baya takip eden bir olay bu.

Öncelikle hic bir sekilde siddetti onaylamiyorum, tabii ki de yapilanin yanlis oldugunu kabul ediyorum, keske elimden birsey gelsede bu 'savasi' bu 'haksizligi' durdurabilsem. Maalesef gelmiyor! Peki benim elimden ne geliyor?

Benim elimden nefret yerine sevgi yaymak geliyor, extrem olmak yerine orta yolu bulmak geliyor, yanlisa yanlis, dogruya dogru demek geliyor. Aslinda su an ki öncelik Dogru/Yanlis secimi yerine Insan hayatini kurtarmak olmali. Ama bu kimin umrumda. Sorsan herkes 'cocuklar ölmesin' diye ses cikardigini söylüyor ama ayni fikir degilim. En cokta su cümleyi duyuyorsun: ' Ya Anne/Baba olduktan sonra daha da icim parcalaniyor Filistin de ki yasananlara, cocuklar hep gülsün, mutlu olsun.' 

Birincisi bunu anlamak icin Anne/ Baba olmaya gerek yok, Insan olmak yeterli! Bu kurduklari cümleyi de iki yüzlülük olarak görüyorum. Evet cocuklar Anne/Babalarini/Kardeslerini/Cocukluklarini kayip ediyor ama unutmayalim 'diger' tarafta yasayan cocuklar da var. Yani sen Anne/Baba olunca daha cok cocuklari anladigini söylüyorsun ama aslinda yaptigin cocuklarin arasinda AYRIMCILIK! Iki tarafta da cocuk var, iki taraftada masum var, iki taraftada extremler var, bunu neden kabullenemiyoruz ve baris aramiyoruz?

Gönlüm ister ki herkes Topraginda mutlu olsun, cocuklar bayramlarda eglensin, hic bir zaman böyle zulüm görmesin ama bunu isterken de irkcilik yapamam. Ben kimim ki bir dini/irki/ten rengini daha 'üstün' göreyim? Ben nasil zulme sesimi cikartirken, bana yapilmasini istemedigimi baska birine yapayim? Ben nasil ibadethaneme dokunulmasini istemezken baskasinin ibadethanesine dokunayim? Ben nasil Extrem Islamcilar ile bir görülmek istemezken baskasini Extrem Yahudilerle bir göreyim?

Irkcilik yapmak icin keske cocuklar kullanilmasa! Cin 13 Mio. Müslümani hala canli canli katlediyor, aci cektiriyor, akla alinmayacak seyler yapiyor, sesin cikti mi? Afrika da cocuklar zulm görüyor, aclik yasiyor, sesin cikti mi? Amerika da siyahi cocuklar öldürülüyor, sesin cikti mi? Suriye de zamaninda kimyasal silah kullanildiginda ses cikartip, senin ülkene geldiginde bu insanlari Ülkende istemeyen sen degil misin? Hani cocuk, hani savas, hani zulm?

Nefret bizi nereye götürecek? Filistin de ki kardeslerimize yardimci mi oluyoruz nefret edince? Sosyal medya üzeri onlari 'savununca' ne degistirmis oluyoruz? Evet keske elinde gücü olan sahislar sadece kinamasa ve bu olaylara sesini cikartsa ve baris getirse. Ama nerde cünkü bunlar cikar isi! Sende ilk yaptigin oyuna gelip nefret etmek! 

Birde en kötüsü ne biliyor musunuz? Sen barisi isteyince 'O' tarafi secmis oluyorsun, cünkü sen DINSIZsin! Nazi zamanin da bütün Almanlar kötümüydü? Schindler Liste filmini izleyince herkes 'aaaa evet o yardimci olmussss' diyor ama is kendine gelince 'hayirrrr, onlar kötü biz iyiyiz' diyor. Birde aslinda aklimdan gecenleri daha güzel bir sekilde buraya yazabilsem. Keske bu fikrimle bir avuc insan degil de daha cok kisi olabilsek. Keske zulm edenlere dur diyebilsem. 

Benim yapabileceklerim, nefret etmemek, belki kendimce boykot etmek ama en önemlisi insanlara sevgi vermek, yanlisa yanlis dogruya dogru demek, yegenlerime, belki ileride cocuklarima sevgiyi ögretmek.

Biz Müslümanlar gurbette o kadar zorluk yasiyoruz ki;  Extrem insanlar bir sey yaptigi zaman hemen bize mal oluyor, bizim 'kisitlamak' icin hemen yasalar cikiyor; kilik kiyafetine yasak getiriliyor ve sen durmadan insanlara onlardan olmadigini anlatmak zorunda kaliyorsun. Peki bunlarin sen kendi caninda yasamisken nasil insanlara bunlari yasatabilir ya da söyleyebilir yada düsünebilirsin? Anlayamiyorum, zorlaniyorum, sinirleniyorum, uyuyamiyorum.

Hatta Insanlara bak ama cocuk cocuktur, o tarafta da var dedigin zaman 'tamam ya o zaman beni arkadasliktan cikar' diyorlar. Istatistikler paylasiliyor, hangi tarafta daha cok kisi öldü/yaralandi diye. Ben buna sadece gülüyorum cünkü sayinin ne önemi var? Insan yahu insan ölüyor, her iki taraftada. 

Bilmiyorum belki ben yanlisim, belki ben ilimliyim ama insan olarak en önemli sey insan olmali diyorum ve umuyorum ki bir gün Dünya da tüm cocuklar mutlu olur.

Kommentare

Beliebte Posts