pembemsibirsey



Merhaba,

pembemsibirsey ismi nereden geliyor?

Galiba ilkbahar da yasadigim yada bazen icimde olusan duygulardan geliyor. Siz hic ilkbahar da pembe acan Kiraz/Seytali/Ayva Agaci gördünüz mü? Ben gördüm. Trabzon'un kücük bir köyün de yasamanin avantajlarindan bir tanesi. Ilkbahar da köyün pembe/beyaz'a bürünmesi, mor/sari menekseler veya zifin/kumar cicekleri, o yemyesil cimenler, hele de o bir tane kus varki, sesi ile insanin icine pembemsi bir duygu verir.

Ha isim tam oradan geliyor, o kusun sesini duydumda icimde olusan huzur/mutluluk o kadar pembe ki anlatamiyorum, kelimelere dökemiyorum. O pembelik öyle bir mutluluk veriyor ki, her anina sükrediyorsun, sükrettikce o hafif esen rüzgarin güzelligini fark ediyorsun ya da sokakta yürüyen insanlarin güzelligini.

Su siralar bu duyguya sadece camdan bakip ulasabiliyorum, malum bu günlerde evden cikmamak gerekiyor ama inanin o cami acip o pembe agalari ya da agaclarda ki tomurcuklari gördüm mü icime 'aha simdi yine hersey basliyor' duygusu veriyor, o duygu mutluluk, mutluluk bende huzura dönüsüyor. Cami actiginda iceriye giren o hafif soguk rüzgar bana yasadigimi ve bu dünya da güzel seyler yapmam gerektigini hatirlatiyor.

Tam o sirada o mükemmel kusun sesini duyuyorsunuz ve onun yani sira hayatin kosusturma sesinide tabii ki. O an iste icime o pembemsi duygu geliyor, üretmek, sevmek, sevilmek, yenilemek, yenilenmek, denemek ve yanilmak istiyorum. Hayatimda galiba en cok sevdigim an'lar o anlar. Sadece kocaman pembemsi bir duygu, huzur ve huzurun vermis oldugu o sükür duygusu,

Huyum degildir ama simdi yazdiklarimi okudum, ne kadar da cok kendimi tekrarlamisim, ne kadar da aklimdan gecenleri buraya dökememisim ama inanin su an o kadar o 'pembemsi'duygu var ki icimde, cünkü yazarken o hisler geri geldi, umarim sizde de böyle güzel ani'lar olur, yasamaya deger anilar, herseyi 0 lamak, yeniden baslamak, hatalari düzeltmek, ögrenmek istedigimiz anilar.

Mevsimler insanlarin hayati gibidir: Ilkbahar -Dogum ( dogmak); Yaz - Büyümek (gelismek); Sonbahar - Olgunlasmak; Kis- Ölüm.

Su an herseyin yeserip, dogdugu mevsimdeyiz, umarim hayatimizin bazi kisimlarinda yeniden dogar, ya da gercekten dogar ve büyürüz, yeseririz...

Kommentare

Beliebte Posts